سایت مدیفا
  قوانین و مقررات سایت   همکاری با مدیفا   درباره ما   تماس با ما

ورود به سایت

راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی - بخش اول

یونیت دندانپزشکی از اجزای اصلی مطب می باشد و تاثیرات جسمی و روانی چشمگیری دارد.سرمایه گذاری در این بخش بلندمدت محسوب شده...

تاریخ نشر : سه شنبه 1400/03/11 01:57

دسته بندی : راهنمای خرید تجهیزات

توضیح کوتاه :
یونیت دندانپزشکی از اجزای اصلی مطب می باشد و تاثیرات جسمی و روانی چشمگیری دارد.سرمایه گذاری در این بخش بلندمدت محسوب شده...


راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی - بخش اول

 

یونیت دندانپزشکی از اجزای اصلی مطب می باشد و تاثیرات جسمی و روانی چشمگیری دارد. سرمایه گذاری در این بخش بلندمدت محسوب شده و بهتر است به گونه ای انتخاب شود که حداقل تا ده سال آینده پاسخگوی نیازهای شما باشد. بررسی پارامترهای زیر قبل از خرید یونیت از اتلاف سرمایه شما جلوگیری خواهد کرد:

 

1 ارگونومی:

 

طولانی بودن مدت کار با یونیت، لزوم طراحی ارگونومیک آن را آشکار می سازد. کوچکترین مشکل باعث بروز آسیب های جدی در بلندمدت خواهد شد. اگر چه راحتی بیمار نیز حائز اهمیت بوده و لازمه انجام پروسه درمان می باشد؛ اما از آنجا که هر بیمار سالانه حداکثر 4 الی 5 ساعت از عمر خود را بر روی یونیت دندانپزشکی خواهد گذراند نباید راحتی بیمار بر پزشک مقدم دانسته شود. پشتی های صندلی بسیار پهن و ضخیم که در تبلیغات تحت عنوان راحتی حداکثر جهت بیمار مطرح می شوند مانع نزدیک شدن دندانپزشک به بیمار شده و به مرور باعث بروز آسیب های جدی می گردند.

 

 

 

2 ایمنی:

 

ایمنی پزشک و بیمار هنگام کار با یونیت بسیار حیاتی است.ولتاژ برق قسمت هایی از یونیت که با بیمار و پزشک در تماس است نباید از 24 ولت بیشتر باشد. در یونیت هایی که از موتور 24 ولت استفاده می شود این نکته لحاظ شده و ضمن ایمنی الکتریکی؛ با حذف صدا و لرزش در زمان جابجایی صندلی، مانع تکان خوردن بیمار و ایجاد اضطراب در وی می گردد.

 

وجود سیستم توقف اضطراری جهت خاموشی سریع دستگاه در مواقع لزوم، و یا سیستم توقف صندلی در هنگام کار با اینسترومنت، از مواردی است که در صورت وجود باعث افزایش سطح ایمنی یونیت می شود.اما در بسیاری از یونیت ها لحاظ نشده اند. می توان با پرداخت هزینه مختصری این موارد را به یونیت اضافه کرد.

 

3- موقعیت شیلنگ های هندپیس:

 

یونیت ها در دو مدل شیلنگ از بالا و شیلنگ از پایین ساخته می شوند.

 

در مدل شیلنگ از پایین فضای در دسترس دندانپزشک جهت قرار دادن ابزار بیشتر است اما افتادن هندپیش ها بر روی زمین و ایجاد شکستگی بسیار محتمل می باشد.همچنین وزن شیلنگ در تمام مدت کار به دست دندانپزشک فشار وارد کرده و در زمان جابجایی می تواند دچار خمش، پیچ خوردگی و یا گیر کردن به مانع شود.

در مدل های شیلنگ از بالا با به روز شدن تکنولوژی ساخت، اعمال کشش در زمان کار حذف شده و هر کدام از شیلنگ ها دارای 4 الی 5 مرتبه قفل می باشند و هیچگونه فشار مازادی بر دست وارد نمی کنند. کار کردن با این مدل ساده تر از مدل قبلی بوده و هیچ کدام از معایب آن را ندارد.

ادامه در مقاله بعد

"کپی برداری از مقالات Medefa.ir بدون ذکر منبع شرعا و قانونا مجاز نمی باشد"

مدیفا

سامانه آنلاین خرید و فروش تجهیزات نو و دست دوم

 

اشتراک گذاری:

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

برای ثبت نظر ابتدا باید  پنل کاربری  بشوید